(02) 761 99 10 os.zetale@guest.arnes.si
Select Page

HALOŠKI RADOVEDNEŽI

——————————————————————————————————————-

PREDSTAVITEV PROJEKTA

Projekt je namenjen učencem od 5. do 9. razreda, ki jih zanimajo značilnosti domačega kraja oz. celotnih Haloz. Cilj projekta ni samo poznavanje teh značilnosti ampak možnosti njihove predstavitve širši javnosti. To bi lahko dosegli tudi s pomočjo promocije naravnih in kulturnih znamenitosti območja v različnih oblikah (razglednice, magnetki, karte, klopotec).

V projekt so vključene občine in osnovne šole z območja Haloz. Eden izmed ciljev projekta je tudi medsebojno sodelovanje učencev in mentorjev sodelujočih šol, ter spoznavanje naravnih in kulturnih znamenitosti celotnih Haloz.

To bomo dosegli z različnimi predavanji, delavnicami in okroglimi mizami, terenskim in praktičnim delom ter delom z računalnikom.

DELAVNICA IN OKROGLA MIZA – PODJETNIŠTVO

V aprilu smo se z avtobusom odpeljali na OŠ Majšperk. Strokovna ekipa ZRS Bistra nas je na zelo zanimiv način popeljala v svet podjetništva. Izvedeli smo veliko novega in koristnega. Dve dijakinji sta nam predstavili svoje dosedanje podjetniške projekte in načrte za prihodnje. Tako smo lahko na enem mestu izvedeli res veliko, kako iskati poslovne ideje in kako jih uresničevati. Potem je sledila še okrogla miza o podjetništvu, kjer smo razpravljali o podjetniških idejah, morebitnih težavah…

IZDELAVA KLOPOTCA

Učenci, ki jih zanima izdelovanje in oblikovanje izdelkov iz lesa, so v okviru projekta izdelali prototip haloškega klopotca.

Najprej so s pomočjo »pravega« klopotca preračunali razmerja za posamezne sestavne dele. Izdelali so skice posameznih delov z merami. Te mere so nato prenesli na gradivo, izdelali posamezne dele in jih sestavili v celoto. Potem so s pirografom dodali napis ŽETALE in vse skupaj zaščitili s premazom.

DELAVNICA IN OKROGLA MIZA  – TURIZEM

Haloški radovedneži smo se v maju podali na pot v Majšperk, kjer nas je čakala strokovna ekipa ZRS Bistra iz Ptuja.

Od predavateljic smo izvedeli nekaj  več o možnostih razvoja turizma v Halozah, spoznali uspešne izvajalce oz. ponudnike turizma v Halozah.

Potem smo se sami podali na pot turizma. V Halozah smo iskali naravne in kulturne znamenitosti, sestavili promocije za svoje kraje in jih predstavili. Med razmišljanjem in pogovori smo iskali nove možnosti za razvoj turizma v Halozah.

FOTOGRAFIRANJE NARAVNIH IN KULTURNIH ZNAMENITOSTI ZA MAGNETKE, RAZGLEDNICO IN KARTO

 S haloškimi radovedneži smo se odpravili fotografirat naravne in kulturne znamenitosti po Žetalah. K bolj oddaljenim objektom smo se odpravili s kolesi, k bližnjim pa peš. Ustavili smo se pri Vukovi in Pušnikovi domačiji, pri arheološkem najdišču pri Kodričevih, pri cerkvah in se popeljali po gozdni učni poti k Debeli bukvi.

Zbrane fotografije smo prenesli na računalnik. Učenci so izbrali najprimernejše za objavo oz. uporabo.

STROKOVNA EKSKURZIJA

V juniju smo se odpravili raziskovat lepote Haloz. Z avtobusom smo se odpravili na potep po Halozah.

Obiskali smo Grad Borl, kjer sta nas pričakala graščak in graščakinja, prijetno sta nas sprejela, povedala sta nam veliko zanimivih zgodb iz zgodovine. V notranjost gradu pa nas nista mogla popeljati, ker je zapuščen in zaprt.

Po malici smo se odpeljali na Dominkovo domačijo.  Ogledali smo si najstarejšo ohranjeno panonsko hišo. Z velikim zanimanjem smo poslušali o življenju na tej domačiji, spoznavali stare predmete, se o njih veliko novega naučili.

Sledilo je okusno kosilo in vožnja proti domu.

OBLIKOVANJE FOTOGRAFIJ ZA RAZGLEDNICE IN KARTO

18. junija smo izvedli delavnico v sklopu projekta »Haloški radovedneži« na OŠ Podlehnik. Z učenci haloških šol smo oblikovali skupno razglednico Haloz. Vsaka šola je pripravila kulturne in naravne znamenitosti svoje občine, katere so učenci vnesli v karto Haloz »(Po)učna marjetica«.

Učenci so tako spoznavali znamenitosti vseh haloških občin in skupaj aktivno sodelovali.

ZAKLJUČEK PROJEKTA

Konec avgusta se bomo vsi udeleženci projekta zbrali na zaključni prireditvi v Majšperku. Učenci vsake šole bodo predstavili eno izmed dejavnosti projekta in se v kulturnem programu predstavili z glasbeno ali plesno točko.

Miran Železnik,

mentor projekta na OŠ Žetale